Mucit Kafası TV Programı taslağı





Mucit Kafası
TV Programı Taslağı


IDEO Shopping Cart (https://www.youtube.com/watch?v=M66ZU2PCIcM) projesine benzer bir tv programı fikrim var.



·       Gençlerin sevdiği bir TV kanalında ya da YouTube'da yayınlanması planlanan programda ekran önünde yer alacak bir “Beyin Fırtınası” ekibi kurulacak.

·       4 kişiyi geçmeyecek bu ekip her hafta 1 konuk alabilecek. Konuk proaktif iş insanlarından, mucit ruhlu girişimcilerden seçilebilir.

·       Sonuç itibarıyla 5 kişi bir toplantı odasında insan hayatını kolaylaştıracak ve ticarileştirilebilecek ürün ve hizmetler geliştirmeye çalışacak.

·       Projeler kanalın tüzel kişiliğinde, yasal mevzuatlara uygun şekilde geliştirilecek. Beyin Fırtınası ekibi, oluşacak kazançtan uzlaşılacak oranda pay alabilecek.




1. Aşama:  Beyin Fırtınası

İlk olarak 5 temel ürünle ilgili kısa kısa fikir alışverişi yapılır. Burada genç ve proaktif bir mühendis bir bakıma arzuhalcilik yapar.
Konuşulan fikri ekip için görselleştirir. 3D modellemesini yapar.

Bir yandan da Google’da Türkçe ve İngilizce araştırmalar yapılır. Hali hazırda bulunan bir ürün ise projeden vazgeçilir yahut bizim ürünü öne çıkaracak yenilikçi dokunuşlar yapılır.

Ekip üründe mutabık kalınınca taslağın çıktısı alınır, üzerinde konuşulur.

Bu doğrultuda üretim yeri, ham madde ve usta becerisi için ilgili şirket CEO’larından/yöneticilerinden destek alınacak.
Bu aşamanın (Telefon trafiği) yayında yer alması önemli. Seyirci bu aşamaları da görürse interaktivite artar. Büyük resimde ise inovasyon kültürünün gelişimine katkı sağlanır.



Pratik prototipleme için şu ürüneri geliştirme rotası tayin edilir:

·       Yemek masasına gömülü sürgülü ütü masası konsepti
·       Tencerelerdeki sıvıyı karıştırabilecek kurmalı karıştırıcı
·       Dış mekanlarda ebeveynler yemek yerken bebek arabalarında salınım sağlayacak harici pışpışlayıcı (Tekerleğe ve bebek arabasının dingiline cırt cırtla bağlanıp, salınım sağlayacak. Fasılalı aparat arabayı hafif hafif salladıkça bebeğin uslu durması hedefi…)
·       Bireylerin taahhütnamelerini, garanti belgelerini yükleyebileceği, data deposu mobil uygulama. (Bu uygulamayla cihaz sahiplerine hangi ürününün garantisinin ne zaman biteceği bildirilecek, üreticiler/satıcılar müşteriye notification’larla ihtiyaçlarına uygun reklam yapabilecek.)



Gerekli malzemeler:
Prodüksiyon aletlerinin yanı sıra
Geniş yazı tahtası
Mantar pano
Sticker’lar
Puzzle (Beyin fırtınası esnasında işi tıkayan “bay muhalif”e çözmesi için verilir. Çözene kadar proje hakkında konuşamaz.)
Langırt (beyin fırtınasını zaman zaman eğlenceli hale getirir)



2. Aşama: Atölye

Beyin fırtınası sonrası ekipten ilgili kişiler dağılarak mobilyacı, ev elektroniği üreticisi, yazılım firması gibi paydaş arayışına girecek.

Çekimlerin en zahmetli ama en heyecanlı kısmı atölye aşaması…

Atölyelerde uzman tasarımcılarla tasarlanacak ve üretilecek ürün ve hizmetler seyirci tarafından izlenecek.

3. Aşama: Neler hayal ettik, neler çıktı?

Hayal edilen ürüne giden yolda ne gibi atölye çalışmaları yapıldığı konuşulur. Ustaların görüşleri seyirciye aktarılır. Beklentilerle gerçekleşmeler arasında nasıl farkların bulunduğu anlatılır.
Söz gelimi aplikasyon için yazılım şirketi ile maliyet konusunda uzlaşamadık ise bunu açıkça dile getireceğiz.

Yani bir girişimci bu tarz bir işe giriştiğinde nasıl bariyerlere tosluyorsa biz de onlara tosladığımızda gizlemeyeceğiz.

Alternatiflere yöneleceksek bunu da izleyiciye aktaracağız.


4. Aşama: Z raporu

Toplantı odasına geri dönülür ve eldeki işlerin nasıl ilerleyeceği, paydaş değişikliği gerekiyorsa bu konu, proje baştan bataksa projeyi iptal edip etmeme hususları konuşulur.


Sonuçta  haftada 1 saat yayınlanacak program için çekimler 3 gün sürer.
Sponsorluk ihtiyacı ortada.

İTÜ magnet’ten, Arçelik Garage’dan ya da projeye destek olabilecek başka bir kurumdan bir 3D modelleme uzmanı mühendis desteği alırsak bu program harika olur. Beklentilerimizi de aşar.

Ekipte hukuk bilgisi bulunan birisinin olması iyi olur. Bu mümkün değilse bir hukukçuyla Skype ile bağlanarak sorularımızı yöneltebilmeliyiz. Telif ve rekabete aykırılık hususları burada titizlik isteyen konular.


Programa ek: (İşletme Doktoru Bölümü)

İşletmelere konuk olup iş yerlerine inovatif dokunuşlar yapmak
Burada işi konusunda kaliteyi sahiplendiği tartışmasız bilinen şirket sahipleri ve yöneticileriyle beraber işletmelere gideceğiz.

Temel sorunlarını, dijitalleşme ajandasını, planlarını konuşacağız.
Kısa vadede işletmenin gelişimi için neler yapılabileceğini inceleyip, bunları hayata geçireceğiz.
Sonraki programlarda bu işletmelerin hangi noktalardan nerelere geldiğine dair çıktıları paylaşacağız.

Söz gelimi e-ticareti düşünen ama planlarını bir türlü icraata geçiremeyen yerel bir işletmeye bunu nasıl yapabileceğini öğreteceğiz.


İnovasyon Kafası’nda görsellik ve hikaye ön planda tutulursa mucit ruhlu Türkler bu programı baş tacı eder.

·       Program için örnek alacağımız bir yapıt varsa o da şüphesiz D-Max’te yayınlanan Wheelers Dealers  (Tamirat Tadilat) programıdır.


·       Bu programı izleyen insanlar, kaliteli ama eski bir arabanın usta ellerde nasıl hayat bulduğunu görür, üstelik usta Edd  China’nın tamir tüyolarını ve Mike Brewer’in pazarlama tekniklerini zihinlerine not ederler. Ortaya çıkan esere seyirci gururla bakabilir. Çünkü hikayeyi baştan sona gördüler.
(Bkz:   https://www.youtube.com/watch?v=FI3hlZagsac )

Ortaya, izlemesi gerçekten keyifli bir program çıkarabilmek dileğiyle.




Musab Turan
2018
Cevizlibağ-İstanbul

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E-58 güncesi