Mucit Kafası TV Programı taslağı
Mucit Kafası
TV Programı Taslağı
IDEO Shopping Cart (https://www.youtube.com/ watch?v=M66ZU2PCIcM) projesine benzer bir tv programı fikrim var.
·
Gençlerin sevdiği bir TV kanalında ya da YouTube'da yayınlanması planlanan
programda ekran önünde yer alacak bir “Beyin Fırtınası” ekibi kurulacak.
·
4 kişiyi geçmeyecek bu ekip her hafta 1 konuk
alabilecek. Konuk proaktif iş insanlarından, mucit ruhlu girişimcilerden
seçilebilir.
·
Sonuç itibarıyla 5 kişi bir toplantı odasında insan
hayatını kolaylaştıracak ve ticarileştirilebilecek ürün ve hizmetler
geliştirmeye çalışacak.
·
Projeler kanalın tüzel kişiliğinde, yasal mevzuatlara
uygun şekilde geliştirilecek. Beyin Fırtınası ekibi, oluşacak kazançtan
uzlaşılacak oranda pay alabilecek.
1. Aşama:
Beyin Fırtınası
İlk olarak 5 temel ürünle
ilgili kısa kısa fikir alışverişi yapılır. Burada genç ve proaktif bir mühendis
bir bakıma arzuhalcilik yapar.
Konuşulan fikri ekip için
görselleştirir. 3D modellemesini yapar.
Bir yandan da Google’da
Türkçe ve İngilizce araştırmalar yapılır. Hali hazırda bulunan bir ürün ise
projeden vazgeçilir yahut bizim ürünü öne çıkaracak yenilikçi dokunuşlar yapılır.
Ekip üründe mutabık kalınınca
taslağın çıktısı alınır, üzerinde konuşulur.
Bu doğrultuda üretim yeri,
ham madde ve usta becerisi için ilgili şirket CEO’larından/yöneticilerinden
destek alınacak.
Bu aşamanın (Telefon trafiği)
yayında yer alması önemli. Seyirci bu aşamaları da görürse interaktivite artar.
Büyük resimde ise inovasyon kültürünün gelişimine katkı sağlanır.
Pratik prototipleme için şu
ürüneri geliştirme rotası tayin edilir:
·
Yemek masasına gömülü sürgülü ütü masası konsepti
·
Tencerelerdeki sıvıyı karıştırabilecek kurmalı
karıştırıcı
·
Dış mekanlarda ebeveynler yemek yerken bebek
arabalarında salınım sağlayacak harici pışpışlayıcı (Tekerleğe ve bebek
arabasının dingiline cırt cırtla bağlanıp, salınım sağlayacak. Fasılalı aparat
arabayı hafif hafif salladıkça bebeğin uslu durması hedefi…)
·
Bireylerin taahhütnamelerini, garanti belgelerini
yükleyebileceği, data deposu mobil uygulama. (Bu uygulamayla cihaz sahiplerine
hangi ürününün garantisinin ne zaman biteceği bildirilecek,
üreticiler/satıcılar müşteriye notification’larla ihtiyaçlarına uygun reklam
yapabilecek.)
Gerekli malzemeler:
Prodüksiyon aletlerinin yanı
sıra
Geniş yazı tahtası
Mantar pano
Sticker’lar
Puzzle (Beyin fırtınası
esnasında işi tıkayan “bay muhalif”e çözmesi için verilir. Çözene kadar proje
hakkında konuşamaz.)
Langırt (beyin fırtınasını
zaman zaman eğlenceli hale getirir)
2. Aşama: Atölye
Beyin fırtınası sonrası
ekipten ilgili kişiler dağılarak mobilyacı, ev elektroniği üreticisi, yazılım
firması gibi paydaş arayışına girecek.
Çekimlerin en zahmetli ama
en heyecanlı kısmı atölye aşaması…
Atölyelerde uzman
tasarımcılarla tasarlanacak ve üretilecek ürün ve hizmetler seyirci tarafından
izlenecek.
3. Aşama: Neler
hayal ettik, neler çıktı?
Hayal edilen ürüne giden
yolda ne gibi atölye çalışmaları yapıldığı konuşulur. Ustaların görüşleri
seyirciye aktarılır. Beklentilerle gerçekleşmeler arasında nasıl farkların
bulunduğu anlatılır.
Söz gelimi aplikasyon için yazılım
şirketi ile maliyet konusunda uzlaşamadık ise bunu açıkça dile getireceğiz.
Yani bir girişimci bu tarz
bir işe giriştiğinde nasıl bariyerlere tosluyorsa biz de onlara tosladığımızda
gizlemeyeceğiz.
Alternatiflere yöneleceksek
bunu da izleyiciye aktaracağız.
4. Aşama: Z raporu
Toplantı odasına geri
dönülür ve eldeki işlerin nasıl ilerleyeceği, paydaş değişikliği gerekiyorsa bu
konu, proje baştan bataksa projeyi iptal edip etmeme hususları konuşulur.
Sonuçta haftada 1
saat yayınlanacak program için çekimler 3 gün sürer.
Sponsorluk ihtiyacı ortada.
İTÜ magnet’ten, Arçelik
Garage’dan ya da projeye destek olabilecek başka bir kurumdan bir 3D modelleme
uzmanı mühendis desteği alırsak bu program harika olur. Beklentilerimizi de aşar.
Ekipte hukuk bilgisi
bulunan birisinin olması iyi olur. Bu mümkün değilse bir hukukçuyla Skype ile
bağlanarak sorularımızı yöneltebilmeliyiz. Telif ve rekabete aykırılık hususları
burada titizlik isteyen konular.
Programa ek: (İşletme
Doktoru Bölümü)
İşletmelere konuk olup iş
yerlerine inovatif dokunuşlar yapmak
Burada işi konusunda
kaliteyi sahiplendiği tartışmasız bilinen şirket sahipleri ve yöneticileriyle
beraber işletmelere gideceğiz.
Temel sorunlarını,
dijitalleşme ajandasını, planlarını konuşacağız.
Kısa vadede işletmenin
gelişimi için neler yapılabileceğini inceleyip, bunları hayata geçireceğiz.
Sonraki programlarda bu
işletmelerin hangi noktalardan nerelere geldiğine dair çıktıları paylaşacağız.
Söz gelimi e-ticareti
düşünen ama planlarını bir türlü icraata geçiremeyen yerel bir işletmeye bunu
nasıl yapabileceğini öğreteceğiz.
İnovasyon Kafası’nda
görsellik ve hikaye ön planda tutulursa mucit ruhlu Türkler bu programı baş tacı
eder.
·
Program için örnek alacağımız bir yapıt varsa o da
şüphesiz D-Max’te yayınlanan Wheelers Dealers (Tamirat Tadilat)
programıdır.
·
Bu programı izleyen insanlar, kaliteli ama eski bir
arabanın usta ellerde nasıl hayat bulduğunu görür, üstelik usta Edd
China’nın tamir tüyolarını ve Mike Brewer’in pazarlama tekniklerini
zihinlerine not ederler. Ortaya çıkan esere seyirci gururla bakabilir. Çünkü
hikayeyi baştan sona gördüler.
(Bkz: https://www.youtube.com/watch?
Ortaya, izlemesi gerçekten keyifli bir program çıkarabilmek dileğiyle.
Musab Turan
2018
Cevizlibağ-İstanbul
Yorumlar
Yorum Gönder